
Over Kos Aankoopmakelaars
"Na heel veel transacties aan de verkoperskant verzorgd te hebben, viel het mij altijd op hoeveel kansen er aan de koperskant nog blijven liggen.
Reden: Ontbreken van lokale marktkennis, tekort aan juridische kennis, het ontbreken van het toetsen van de juistheid en volledigheid van de aangeleverde informatie en analyse van bedrijfsdocumentatie, zwakke onderhandeling en eenzijdig geformuleerde voorwaarden, vastgelegd door de verkopende partij.
​
Ik heb altijd gedacht: Waarom laten kopers zich niet beter begeleiden?
Precies daarom ben ik begonnen met Kos Aankoopmakelaars.
Want een goede aankoop kan zorgen laten verdwijnen en is de basis voor een toekomstige goede verkoop.
​
Ik heb veel ondernemers gezien die vol enthousiasme iets kopen, maar niet precies weten onder welke voorwaarden ze precies kopen. Zeker in een stad als Amsterdam, waar de horecamarkt complex en soms ondoorzichtig is en de regelgeving nét even anders werkt. Ook als je de taal niet goed spreekt, of de lokale markt niet goed genoeg kent, kan het snel misgaan. Ik help je dat te voorkomen en sta in het volledige aankooptraject naast jou."~ Wouter Kos
​​
Over Wouter
Na bijna tien jaar als zelfstandig adviseur te hebben gewerkt voor grote partijen op het gebied van horeca, winkelpanden en commercieel vastgoed, vond ik het tijd om het op mijn eigen manier te doen. Persoonlijk, duidelijk en zonder poespas.​
Sinds 2013 heb ik mij volledig gericht op bedrijfsovernames, vooral in de horeca. In de acht jaar daarna heb ik als horecamakelaar in en rond Amsterdam meer dan 250 ondernemers geholpen. met verkoop en aankoop van hun horecazaak. ​Ik ken de markt en weet wat er te koop is. Ik zie snel waar kansen of risico’s liggen. En ik ben altijd transparant en eerlijk, ook als mijn bevindingen niet zijn wat mijn klanten graag willen horen.
Dat vind ik ook wat je van mij kan en mag verwachten. ​Binnen mijn netwerk werk ik samen met betrouwbare partijen en specialisten, dus als het nodig is kan ik snel opschalen. Maar de basis blijft altijd: betrokkenheid, transparantie en volledige focus op jóuw belang.
Weet wat je koopt – en doe het gelijk goed.
